27 / 05 / 2016 Dodano przez: Michał

Kompletny zestaw zawieszenia

Kategorie: Artykuły

Nie każdy kierowca jest świadomy tego, że kompletny zestaw zawieszenia samochodowego to jeden z najbardziej obciążonych systemów w pojeździe. Dlatego tak istotne jest, by wszystkie elementy układu były zawsze odpowiednio sprawne. 

Kompletny zestaw zawieszeniaNa początek uwaga. Układ zawieszenia w samochodzie odpowiada nie tylko za komfort, lecz także w dużej mierze za bezpieczeństwo podczas jazdy. Niesprawne elementy zawieszenia mogą nie tylko wydłużyć drogę hamowania, popsuć skrętność pojazdu, ale również doprowadzić do odrywania się kół od podłoża.

Usterki układu zawieszenia

Z reguły wszelkie awarie i usterki części układu zawieszenia powstają na nierówności na naszych krajowych drogach. Nieustanna jazda po dziurawym podłożu sprawia, że mechanizm układu zawieszenia oraz jego elementy mogą ulec przedwczesnemu zużyciu lub nagłemu uszkodzeniu na skutek zbyt dużych uderzeń udarowych.

Ponadto zużycie elementów zawieszenia potęguje się także w zimie. Niskie temperatury i chemia, którą posypuje się polskie drogi potrafią skrócić żywot części zawieszenia i doprowadzić np. do powstawania ognisk korozyjnych. Między innymi dlatego nieustanna kontrola i regularna wymiana podzespołów jest tak ważna.

Najlepiej wymienić kompletny zestaw zawieszenia

Układ zawieszenia każdego auta to mechanizm złożony z wielu podzespołów, które zostały ściśle powiązane i od których sprawnej współpracy zależy zachowanie się pojazdu podczas jazdy. Z reguły w skład zawieszenia wchodzą takie auto części jak amortyzatory, drążki skrętne i reakcyjne, wahacze, resory, stabilizatory oraz sprężyny zawieszenia.

Polecani producenci

Rynek części do aut jest bardzo bogaty i znajdziemy na nim szeroki wachlarz podzespołów układu zawieszenia. Jednak do najchętniej polecanych i wybieranych przez użytkowników należy uznać takich producentów jak m.in. Sachs, Monroe, Kayaba i Valeo.

Podziel się artykułem

Tagi

, , ,

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. Terton Cze 21, 2016

    Pierwszą styczność z piórami miałem w Transicie mojego ojca. Same dobre wspomnienia, szczególnie kojarzone z dźwiękiem 2,5 diesela ;). Nigdy nie było problemów z piórami, a woził wiele. Chociaż potrafię zrozumieć czego zostały w większości wyparte przez amortyzatory.

dodaj komentarz

Wymagany

Nie będzie publikowany. Wymagany

Opcjonalne

motodziewczyny.com