18 / 08 / 2011 Dodano przez: Redakcja

Układ kierowniczy – usterki

Kategorie: Układ kierowniczy

Układ kierowniczy przez wielu klientów zgodnie oceniany jest jako ważny w aucie, natomiast jak praktyka pokazuje – mało kto o niego dba. Zdecydowanie nie jest to pozytywne zjawisko, bowiem układ ten ma bardzo duży wkład w zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy.

Jak rozpoznać, że mamy kłopoty z układem kierowniczym? Najczęstszym objawem problemów są stuki z okolic podwozia. Przyczyną może być zużyta przekładnia kierownicza, drążki kierownicze lub końcówki drążków.

Wymiana końcówki drążka kierowniczego nie jest skomplikowaną czynnością, musimy jednak udać się w tym celu do warsztatu. Niezbędne jest bowiem ustawienie geometrii kół po wymianie drążka, co wymaga specjalistycznych przyrządów (z przyczyn praktycznych zalecamy z tego też powodu wymienianie obu końcówek drążka kierowniczego jednocześnie).

Prócz końcówek, kolejną ewentualną naprawą są drążki kierownicze. Stopień trudności wymiany zależy od auta, a konkretnie od przekładni i ilości miejsca w komorze silnikowej. Jeśli drążki są wkręcane, możemy to z powodzeniem zrobić samodzielnie, bowiem nie ma konieczności demontażu przekładni.

W innym wypadku (kiedy drążki kierownicze są zaprasowane) musimy oddać przekładnię do specjalistycznego warsztatu, sami bowiem możemy sobie nie poradzić. Tego typu naprawa musi być zrobiona przez profesjonalistę, ponieważ nieumiejętny montaż może doprowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa.

Cała sprawa nie jest jednak jednoznaczna. Przyczyn wspomnianych przez nas odgłosów można bowiem upatrywać również w luzach na listwie. Łatwo możemy sobie z tym poradzić, w zależności od sytuacji wkręcając specjalną śrubę bądź wymienić tulejki.

Gdy już podejmiemy się naprawy elementów układu kierowniczego, warto również spojrzeć na osłony gumowe, a w razie potrzeby (pęknięcia etc.) wymienić.

Wielu kierowców rozważa kupno przekładni używanej. My zdecydowanie odradzamy kupno tego typu produktów. Po pierwsze, nie otrzymamy na nie gwarancji, po drugie przekładnie używane najczęściej są w kiepskim stanie, jest to więc pozorna oszczędność. Pewnym wyjściem z sytuacji jest kupno regenerowanej przekładni, której cena będzie niższa a jakość porównywalna z nowymi produktami.

Podziel się artykułem

Tagi

, , ,

Powiązane wpisy

Komentarze

Brak komentarzy.

dodaj komentarz

Opcjonalne