18 / 01 / 2012 Dodano przez: Redakcja

Układy kierownicze i zawieszenia Delphi

Kategorie: Artykuły

Jak wykazały najnowsze badania, części układów kierowniczych i zawieszenia firmy Delphi Automotive uzyskały takie same wyniki jak produkty montowane jako wyposażenie fabryczne OE. Wspomniane testy polegały na sprawdzeniu reakcji części na takie czynniki jak płynność ruchu, moment zerwania, wytrzymałość i zgodność wymiarowa. Przedmiotem badań były sworznie kulowe i stabilizatory.

Wiceprezes ds. rynku wtórnego Delphi Product & Service Solutions (DPSS) w Europie Gael Escribe, skomentował wyniki testów w następujący sposób: „Testy pokazują, jak ważne jest utrzymywanie spójności jakościowej z wyposażeniem oryginalnym i jak wiele firma Delphi wkłada inżynieryjnej  dokładności w produkcję swoich części. Wynik każdego testu pokazywał, że bez najmniejszego problemu spełnialiśmy wymogi producentów wyposażenia oryginalnego, dotyczące optymalnej wydajności części. Na przykład, oferowane przez nas sworznie kulowe są w 100% testowane, odkuwki i odlewy poddawane są testom wykrywania pęknięć, wykonywanym technologią ultradźwiękową po to by zagwarantować, że stosowane przez nas materiały do produkcji są bez skazy.”

Konstruktorzy Delphi analizują wymiary produktów, aby zapewnić im idealną kompatybilność geometryczną z częściami OEM. Analizie poddawany jest też skład chemiczny i właściwości mechaniczne materiałów, z których zrobione są części zawieszenia Delphi. Już w trakcie produkcji pracownicy firmy dokonują szeregu testów materiałowych i wymiarowych, aby wyeliminować ewentualne pęknięcia i podatność na korozję.

Jak już wspomnieliśmy, niezależnie czy Delphi produkuje części na pierwszy montaż, czy na rynek części zamiennych, wszystkie produkty zgodne są z globalnymi wymaganiami. Aby część miała okazję dostać się na rynek części zamiennych, musi przejść procesy weryfikacji (PPV) i akceptacji (PPAP). PPV polega na sprawdzeniu, czy dana część będzie działać tak samo jak jej prototyp, z kolei PPAP gwarantuje, że wszystkie części spełniają wymagania określone dla próbek inżynieryjnych.

Podsumowując, wymienione na początku tekstu testy przegubów kulowych układu kierowniczego i zawieszenia sprawdzają siłę i wytrzymałość. Są to bowiem dwa elementy, które mają największy wpływ na bezpieczeństwo użytkownika.

Rok 2011 był pracowity dla Delphi. W trakcie 12 miesięcy Delphi wprowadziło na rynek 310 nowych numerów części. Wśród nich dominują głównie wahacze, stabilizatory, przeguby kulowe, drążki kierownicze i elementy metalowo – gumowe. Dedykowane auta to m.in. Opel Insignia, Renault Koleos, BMW X5 i X6, oraz Hyundai I10

Podziel się artykułem

Tagi

, , , , , ,

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. Leon56 lip 7, 2015

    Dobrze, że natknąłem się na ten artykuł i przypomniałem sobie o tym, że jeszcze nie sprawdziłem amortyzatorów, w wyjazd juz niedługo… dobra wskazówka, sprawdzę także układ kierowniczy, na pewno nie zaszkodzi.

  2. Piter lip 7, 2015

    Rzeczywiście pierwszy raz słyszałem o odbojach, ale widzę, że lepiej je miec niż nie mieć. Muszę się zaopatrzyć w obie rzeczy, słuszna uwaga przezorny zawsze ubezpieczony. Szkoda, że dopiero teraz natknąłem się na ten artykuł… ale i tak lepiej późno niz wcale.

  3. Lucek lip 7, 2015

    Mam części od Eibach i jestem z nich niezmiernie zadowolony. Posiadam amortyzatory i dystanse do kół, cena może nie najniższa, ale za to jakość bardzo, bardzo dobra. Polecam, moim zdaniem naprawdę warto zainwestować.

  4. Kranik lip 7, 2015

    Rzeczywiście ciekawe rozwiązanie, jestem ciekaw efektów. Jeśli założenia zostaną spełnione to może być bardzo opłacalny sposób. Także czekam na efekty!

  5. Bartosz lip 7, 2015

    Wydaje mi się, że w tym przypadku zalety przewyższają wady, uważam, że warto zainwestować i sam mam taki zamiar. Jedyne co mnie powstrzymuje to, że będę musiał zakupić także dużo mocniejsze amortyzatory…

dodaj komentarz

Opcjonalne