29 / 05 / 2015 Dodano przez: Michał

Zawieszenie przednie – wymiana oleju i uszczelniaczy

Kategorie: Artykuły

Olej w zawieszeniu to rzecz często zaniedbywana. Gdy zamiast tłumienia pojawia się sprężynowanie, wówczas dopiero zaczynamy szukać przyczyn. Bardzo ważne są także uszczelniacze. 

Uszczelniacze trzeba wymienić jak tylko zauważymy pierwsze objawy usterek. Awarię należy potraktować z należytą troską i niezwłocznie wymienić podzespół. Uszczelniacz, który przepuszcza olej będzie zwiększał swoją awaryjność z każdym kilometrem.

FF_1

Po zakupie zestawu nowych uszczelniaczy i oleju do zawieszenia można przystąpić do naprawy podzespołu. Warto pamiętać o dolaniu odpowiedniej ilości oleju. W danych serwisowych znajdziecie stosowną adnotację odnośnie prawidłowej ilości oleju co do milimetra. Ilość oleju ma bowiem wpływ na poprawne prowadzenie pojazdu. Po tym zabiegu można poskładać całe zawieszenie.

W przypadku, gdy uszczelniacze ciekły na tarcze i klocki hamulcowe należy dokładnie odtłuścić podzespoły. Złą wiadomością może być fakt iż klocki mogą nadawać się wówczas do wymiany – usunięcie oleju może okazać się bardzo trudne, wręcz niemożliwe. Oczywiście wszystko zależy od momentu w którym postanowiliście naprawić powyższe usterki. Im wcześniej, tym lepiej – to pewne!

Podziel się artykułem

Tagi

, ,

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. ronin maj 22, 2015

    pozostanę mimo wszystko przy koni, może i drożej, ale pewniak

  2. Troy lip 7, 2015

    rzeczywiście zaniedbałem ten element i skutki są marne. Klocki hamulcowe do wymiany niestety… zamiast dmuchać na zimne i wymieniać olej teraz muszę wymienić klocki hamulcowe. Nie ma to jak uczyć się na własnych błędach…

dodaj komentarz

Opcjonalne