AutoZawieszenie.pl – o zawieszeniu samochodowym

Zawieszenie przednie – wymiana oleju i uszczelniaczy

Olej w zawieszeniu to rzecz często zaniedbywana. Gdy zamiast tłumienia pojawia się sprężynowanie, wówczas dopiero zaczynamy szukać przyczyn. Bardzo ważne są także uszczelniacze. 

Uszczelniacze trzeba wymienić jak tylko zauważymy pierwsze objawy usterek. Awarię należy potraktować z należytą troską i niezwłocznie wymienić podzespół. Uszczelniacz, który przepuszcza olej będzie zwiększał swoją awaryjność z każdym kilometrem.

Po zakupie zestawu nowych uszczelniaczy i oleju do zawieszenia można przystąpić do naprawy podzespołu. Warto pamiętać o dolaniu odpowiedniej ilości oleju. W danych serwisowych znajdziecie stosowną adnotację odnośnie prawidłowej ilości oleju co do milimetra. Ilość oleju ma bowiem wpływ na poprawne prowadzenie pojazdu. Po tym zabiegu można poskładać całe zawieszenie.

W przypadku, gdy uszczelniacze ciekły na tarcze i klocki hamulcowe należy dokładnie odtłuścić podzespoły. Złą wiadomością może być fakt iż klocki mogą nadawać się wówczas do wymiany – usunięcie oleju może okazać się bardzo trudne, wręcz niemożliwe. Oczywiście wszystko zależy od momentu w którym postanowiliście naprawić powyższe usterki. Im wcześniej, tym lepiej – to pewne!

Exit mobile version