AutoZawieszenie.pl – o zawieszeniu samochodowym

Najbardziej awaryjne zawieszenia

Według statystyk zawieszenie to najczęściej naprawiany układ w polskich samochodach. Czy to wina krajowych dróg? Otóż niekoniecznie, choć zazwyczaj użytkownicy po prostu się z tym zgodzą, przy okazji klnąc na stan naszych dróg. Pewne grupy kierowców z zasady ignorują zużycie zawieszenia, twierdząc, że – stuka, bo musi. Niestety stukanie nie jest naturalnym odgłosem pracy podczas jazdy, nawet w naszych ubogich warunkach. 

Prawda wygląda tak, że w niektórych samochodach choćby wyrobione gumy wahaczy skrzypią i piszczą. Dziwne klekotanie to zazwyczaj problem eksploatacji, a czasem też niezbyt wytrzymałych modeli samochodów. Poniżej znajdziecie kilka pojazdów, których zawieszenia należą to najbardziej wadliwych. Których modeli unikać? Zobaczmy…

Opel Vectra C

Uwaga, problem nie dotyczy wersji po liftingu z 2005 roku. Konstrukcja została wzmocniona i problemy zniknęły.

Typowe usterki:

Nissan

Modele z zawieszeniem o charakterystycznym kształcie wahaczy – tak zwane 'psie kostki’. W przypadku zignorowania poniższej usterki dojdzie do uszkodzenia kolejnych elementów zawieszenia.

Typowe usterki:

Mercedes

Chodzi o konkretne modele w których zdecydowano się wykorzystać zawieszenie pneumatyczne Airmatic DC. Ma ono jedną zaletę – może zmieniać swoją twardość w płynny sposób, a przy tym utrzymuje stały prześwit niezależnie od obciążenia. Pomysł genialny, gorzej z wykonaniem.

Typowe usterki:

Alfa Romeo

Problematyczne okazały się modele 147, 156 i 166, w którzy z przodu zdecydowano się zamontować skomplikowane zawieszenie wielowahaczowe. Statystyki donoszą, że zawieszenia tego typu wymagają ingerencji nawet co 20 tysięcy kilometrów.

Typowe usterki:

Audi

Problem tyczy się modeli A4 i A6. Niezwykle skomplikowana konstrukcja źle nosi wszelkie wyboje. Jeszcze gorzej jest, kiedy elementy oryginalne wymienimy na tańsze zamienniki. W najgorszym wypadku wytrzymają one szokująco krótki okres – przebieg 5-7 tysięcy kilometrów.

Typowe usterki:

Land Rover

Wersje z zawieszeniem Discovery 3 są o tyle kłopotliwe, że auto może nagle po prostu podwyższyć się lub opaść, wyświetlić błąd i odmówić współpracy. Naprawa wymaga sporych nakładów finansowych ze względu na specjalistyczne oprzyrządowanie.

Typowe usterki:

Exit mobile version