Najczęstszym podziałem pomp wspomagania w samochodach jest rozróżnianie ich na dwa typy: pompy ze zintegrowanym zaworem ciśnienia (wewnętrznym) i pompy bez zaworu ciśnienia (zawór jest poza pompą).
Za co odpowiada zawór ciśnienia? Otóż, jego funkcją jest ochrona układu wspomagania przed nadmiernym wzrostem ciśnienia. Jego usterka jest równoznaczna z uszkodzeniem najsłabszej części systemu wspomagania, poprzez przekroczenie odpowiedniej wartości ciśnienia.
Jeśli wymiany pompy wspomagania dokonujemy samodzielnie, powinniśmy pamiętać o sprawdzeniu zgodności danych z obu tabliczek – starej i nowej. Dlaczego? Należy pamiętać, że montaż nieprzystosowanej pompy może stać się przyczyną poważnych uszkodzeń w układzie wspomagania. Wewnętrzne zawory ciśnienia można wymienić jedynie wraz z całą pompą. Dodatkowo, należy wystrzegać się rozbierania pompy. Przy okazji wymiany pompy wspomagania warto skontrolować pracę zewnętrznego zaworu ciśnienia, a w razie potrzeby – wymienić go.
Zawsze przez zamontowaniem nowej pompy wspomagania sprawdź układ wspomagania pod kątem zanieczyszczeń i w razie potrzeby starannie wypłukać.
Gdy dokonujemy jakichś napraw, wymian bądź modyfikacji układu wspomagania musimy bezwzględnie przestrzegać wszelkich zaleceń producenta pojazdu. Po dokonaniu naprawy należy sprawdzić szczelność i odpowietrzyć układ. Przy wyborze oleju hydraulicznego kierujmy się specyfikacją producenta samochodu. Poza tym, pamiętajmy że odprowadzenie oleju może być dokonywane tylko poprzez firmy zajmującymi się materiałami smarnymi i olejami bądź w miejscu skupu odpadów niebezpiecznych.