Przy produkcji poszczególnych części zawieszenia samochodowego producenci kierują się głównie bezpieczeństwem kierujących, a w drugiej kolejności komfortem jazdy. Gdy w późnych latach 40. Earle S. MacPherson zaprezentował kolumny własnej produkcji wydawało się, że jest to w stanie realnie odmienić zawieszenia samochodowe. Na czym polegała ta przełomowa próba?
Pomimo kilku znaczących wad, od momentu powstania oryginału (1949r.) wciąż trwają próby udoskonalenia kolumny MacPhersona. Polegają one w głównej mierze na oddzieleniu funkcji obrotu zwrotnicy od funkcji prowadzenia koła podczas ugięcia i odbicia. Prekursorem w innowacjach jest francuska firma Renault, która początkowo w modelu Megane RS z 2005 roku wprowadziła pionową oś obrotu zwrotnicy. To właśnie ta pionowa oś sprawiła, że pochylenie kół na zakrętach ograniczyło się do minimum. Warto zauważyć, że kolumny MacPhersona znajdują zastosowanie w głównej mierze w popularnych markach samochodów oraz w ich sportowych odpowiednikach. Pozwala nam to na stwierdzenie, że nie jest to jeszcze na tyle dopracowany model zawieszenia, aby trafiał na pierwszy montaż do szerszego grona producentów.