22 / 02 / 2016 Dodano przez: Michał

Czy warto wymienić miechy pneumatyczne na sprężyny?

Kategorie: Artykuły, Zawieszenie

Miechy pneumatyczne coraz częściej zastępuje się tradycyjnymi sprężynami. Powód? Stosunkowo wysokie ceny części zamiennych, dedykowanych układowi pneumatycznemu. Czy wymiana miechów pneumatycznych na tradycyjne sprężyny to dobry pomysł? 

Jakie zalety posiadają miechy pneumatyczne?

miechy pneumatyczne

Miechy pneumatyczne.

Pneumatyczny układ zawieszenia posiada ogromne walory użytkowe. Pozwala kierowcy zachować wysoki komfort jazdy, mimo utrudnionych warunków oraz kiepskiej nawierzchni. Istotna jest także stabilizacja, podczas pokonywania zakrętów oraz lepsze walory trakcyjne auta mimo istotnych obciążeń.

Jakie problemy powoduje układ pneumatyczny?

Koszt wymiany zawieszenia tego typu potrafi wyraźnie obciążyć budżet. Pneumatyczny układ zawieszenia generuje wysokie koszty naprawy, które dla niektórych okazują się niemożliwe do zapłacenia. Niekiedy trzeba zapłacić kilka tysięcy złotych. Mało tego łączny koszt naprawy kompletnego układu w ASO to ponad 20 tys. zł. Ceny przerażające…

Na szczęście nie jest to reguła i w przypadku innych modeli, za jeden miech pneumatyczny zapłacimy około tysiąca złotych. Niższe ceny i tak nie skłoniły jednak niektórych właścicieli do zakupu i decydują się oni na zastąpienie miechów klasycznymi sprężynami.

Jak wygląda wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny?

Istotne jest to, że nie jest to czynność skomplikowana ani nad wyraz kosztowna. Mało tego, dobrze dobrana sprężyna posiada wręcz identyczną wysokość, co miech pneumatyczny, a poszczególne otwory montażowe pasują do siebie. Wymiana miechów trwa około 4 godzin i bez problemu można jej dokonać samemu, z pomocą poradnika. Dwie sprężyny kupimy w przedziale od 300-1200 złotych, w zależności od producenta.

Czy warto montować sprężyny?

Trudno powiedzieć. Koszty naprawy są bez wątpienia mniejsze, ale sam pojazd sporo traci na pierwotnej funkcjonalności. Poza tym, kupując używane auto klasy premium, nabywca powinien być świadomy konstrukcji tego typu samochodu i kosztów, jakie niesie ze sobą luksus. Jeżeli staniemy przed koniecznością wymiany, najlepiej zastanowić się, jak długo zamierzamy eksploatować posiadany samochód. Inwestycja potrafi bowiem przynieść wymierne korzyści, a oszczędności przysporzyć problemów.

 

Podziel się artykułem

Tagi

, , ,

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. Terton cze 21, 2016

    Pierwszą styczność z piórami miałem w Transicie mojego ojca. Same dobre wspomnienia, szczególnie kojarzone z dźwiękiem 2,5 diesela ;). Nigdy nie było problemów z piórami, a woził wiele. Chociaż potrafię zrozumieć czego zostały w większości wyparte przez amortyzatory.

dodaj komentarz

Opcjonalne