28 / 05 / 2014 Dodano przez: januszp

Zawieszenie gwintowane

Kategorie: Artykuły

Wielu kierowców, szczególnie młodych ma skłonność do tuningowania swoich samochodów, robiąc to np. poprzez obniżenie zawieszenia. Jednym ze sposobów dokonania tej czynności jest zastosowanie mechanizmu gwintowanego.

car_zawieszenieUpraszczając całą sprawę, zawieszenie gwintowane umożliwia regulację wysokości nadwozia, niektóre typy mają jeszcze możliwość ustawienia sztywności. Z czego jest ono zbudowane? Niezależnie czy montowane jest ono na przedniej, czy tylnej osi zawsze składa się z czterech niezależnych kolumn resorująco-tłumiących. Zawieszenie to posiada nagwintowaną obudowę, która umożliwia regulację wysokości samochodu. Odbywa się ona przy pomocy właściwych talerzy, nakrętek, na których oparte są sprężyny.

Pytanie teraz, po co montuje się tego typu zawieszenie? Tutaj chodzi głównie o poprawienie trakcji samochodu. Poprawia się przyczepność oraz prowadzenie, co pozwala np. na szybsze wchodzenie w zakręty. Jednak wielu kierowców montuje zawieszenie gwintowane tylko po to, by uzyskać lepszy efekt wizualny samochodu. Faktycznie, dla wielu w połączeniu z szerokimi felgami i oponami o niskim profilu wygląda to efektownie. Jednak tutaj trzeba wziąć pod uwagę od razu stan polskich dróg, czy konieczność pokonywania progów zwalniających, które są montowane na miejskich uliczkach.

Nie sposób również ominąć kosztów tego typu rozwiązania. A te mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Najtańsze można oczywiście już kupić nawet nie wydając tysiąca złotych, ale o ich trwałość lepiej nie pytać. Należy również doliczyć ceny montażu, które także nie będą wcale niskie. W niektórych modelach może oznaczać to sporo przeróbek, chociażby z powodu, że kolumny gwintowe nie będą pasować do seryjnych kielichów.

Podziel się artykułem

Tagi

, , ,

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. Leon56 lip 7, 2015

    Dobrze, że natknąłem się na ten artykuł i przypomniałem sobie o tym, że jeszcze nie sprawdziłem amortyzatorów, w wyjazd juz niedługo… dobra wskazówka, sprawdzę także układ kierowniczy, na pewno nie zaszkodzi.

  2. Piter lip 7, 2015

    Rzeczywiście pierwszy raz słyszałem o odbojach, ale widzę, że lepiej je miec niż nie mieć. Muszę się zaopatrzyć w obie rzeczy, słuszna uwaga przezorny zawsze ubezpieczony. Szkoda, że dopiero teraz natknąłem się na ten artykuł… ale i tak lepiej późno niz wcale.

  3. Lucek lip 7, 2015

    Mam części od Eibach i jestem z nich niezmiernie zadowolony. Posiadam amortyzatory i dystanse do kół, cena może nie najniższa, ale za to jakość bardzo, bardzo dobra. Polecam, moim zdaniem naprawdę warto zainwestować.

  4. Kranik lip 7, 2015

    Rzeczywiście ciekawe rozwiązanie, jestem ciekaw efektów. Jeśli założenia zostaną spełnione to może być bardzo opłacalny sposób. Także czekam na efekty!

  5. Bartosz lip 7, 2015

    Wydaje mi się, że w tym przypadku zalety przewyższają wady, uważam, że warto zainwestować i sam mam taki zamiar. Jedyne co mnie powstrzymuje to, że będę musiał zakupić także dużo mocniejsze amortyzatory…

dodaj komentarz

Opcjonalne