29 / 04 / 2016 Dodano przez: Michał

Lexus Dynamic Handling na 4 kołach skrętnych

Kategorie: Artykuły

Lexus kojarzy się większości z eleganckimi pojazdami, które wyposażone zostały w innowacyjne technologie. Niektóre modele aut marki Lexus posiadają system Lexus Dynamic Handling, który doskonale poprawia zwrotność samochodu w zakrętach. Na czym polega działanie tego innowacyjnego systemu? 

Lexus Dynamic Handling na 4 kołach skrętnych

Lexus Dynamic Handling

Auta luksusowej japońskiej marki kojarzy się także z bardzo wysokim komfortem, bogatym wyposażeniem oraz doskonałymi własnościami jezdnymi, które zostały zapewnione dzięki wprowadzeniu szeregu nowatorskich rozwiązań. Jednym z nich jest system LDH, tj. Lexus Dynamic Handling. Zastanawiasz się, czym jest i jak działa?

System Lexus Dynamic Handling

Innowacyjny system LDH został po raz pierwszy wdrożony w znanej ze swojej doskonałej zwinności, limuzynie Lexus GS F Sport, a potem także w innych modelach marki, np. w Coupe Lexus RC. System wykazał się skutecznością w koordynacji pracy kilku niezależnych układów, co zapewniło kierowcy lepszą zwrotność samochodu oraz większą stabilność i precyzję prowadzenia auta, przede wszystkim podczas dynamicznej jazdy.

Lexus Dynamic Handling wykorzystuje m.in. innowacyjne systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego,  skrętnych kół tylnej osi, korekcji sztywności zawieszenia oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu.

LDH w praktyce

System skutecznie koryguje kąty skrętu kół przednich i tylnych w zależności od bieżącej prędkości samochodu. Przy prędkościach poniżej 80 km/h system skręca tylne koła w stronę przeciwną, niż przednie, co w znaczny sposób przyczynia się do poprawy zwrotności auta. Natomiast przy prędkościach wyższych niż 80 km/h tylne koła są skręcane w tę samą stronę, jednak z zachowaniem mniejszego kąta, bo około 1,5 stopnia.

Pojawiły się teorie, że działanie systemu LDH wydaje się być nielogiczne, jednak praktyka pokazuje, że Lexus Dynamic Handling wyraźnie poprawia zwinność auta i precyzję jego prowadzenia. Ponadto, system dodatkowo monitoruje sytuację pojazdu, a także położenie pedału przyspieszenia i hamulca oraz koła kierownicy. To nie koniec, w nowszych wersjach, LDH optymalnie dobiera sztywność zawieszenia i wpływa także na działanie innych systemów bezpieczeństwa czynnego, dopasowując zachowanie auta do prędkości i stylu jazdy.

 

Podziel się artykułem

Tagi

, , ,

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. maniek cze 21, 2016

    Nigdy nie zrozumiem obniżania samochodu, bo wygląda to świetnie. U mnie wygrywa tu racjonalność i gdy coś co wygląda nieźle nie może przejechać przez próg zwalniający, to w praktyce nie jest takie dobre. Argument z 'szybszym wchodzeniem w zakręty’ mnie nie przekonuje. Może po prostu warto zwolnić przed tym zakrętem?

dodaj komentarz

Opcjonalne